دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardریویوهای آنلاین از نظرات دوستان و آشنایان در شکلگیری تصویر برند موثرترند؛ گزارش ترندهای مصرفکنندگان در ۲۰۲۴ از DISQO – دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 4 دقایق
چشم انداز کاربری در سال 2023 به شدت تغییر کرده است. جنگ در اوکراین، روسیه و رژیم صهیونیستی و حماس، فضای سیاسی در ایالات متحده، تورم و تحریم ها، ظهور ChatGPT و پیشرفت های دیگر در هوش مصنوعی، اعتصاب کارگران، نویسندگان و بازیگران و برخی گروههای دیگر، تغییراتی به X (توئیتر سابق) و معرفی Meta Threads و یک فیلم کمی جدیدتر از باربی، تیلور سوئیفت و بیانسه. می توان دید و متوجه شد که همه این رویدادها تأثیر عمیقی بر نحوه حرکت مصرف کنندگان در جهان و مهمتر از همه نحوه درک آنها از برندهای امروزی داشته است.
در همین راستا، DISQO گزارشی از احساسات مصرف کننده در سال 2024 ارائه کرد که نشان می دهد برندها چگونه می توانند با مخاطبان خود به روش های معناداری ارتباط برقرار کنند. از نگرشهای کلی در مورد وضعیت جهان گرفته تا اینکه چگونه پلتفرمهای رسانهای کلیدی رفتار خرید را هدایت میکنند، ما همه چیزهایی را که در مورد آنچه که مصرفکنندگان را وادار میکند بدانید را پوشش میدهیم.
آیا تبلیغات سرگرم کننده یا آزاردهنده هستند؟
تبلیغات دیجیتال در سال 2024 تولد 30 سالگی خود را جشن می گیرد. تبلیغات بنری آنلاین که راه اندازی شد در واقع عصر جدیدی را برای تبلیغات آغاز کرد.
امروزه تبلیغات دیجیتال شامل طیف وسیعی از کانال ها و قالب ها می شود. همه چیز از بنر گرفته تا اینفلوئنسرها، ویدیوهای دیجیتال، چت بات ها و موارد دیگر را پوشش می دهد. تلویزیون نیز در این راستا تکامل یافته است و هر روز کاربران بیشتری محتوای تبلیغاتی را از طریق تلویزیون های هوشمند و برنامه های آنها پخش می کنند.
پاسخ دهندگان چگونه به تبلیغات در هر دسته امتیاز می دهند؟ سرگرم کننده، آموزنده یا خسته کننده؟ نمودار زیر نتایج پاسخ دهندگان به این سوال را نشان می دهد.
تفاوت های نسلی و جنسیتی در تبلیغات
تقریباً نیمی از مصرف کنندگان (46٪) تبلیغات تلویزیونی را سرگرم کننده و 44٪ آنها را آموزنده می دانند. همه نسل ها تقریباً دیدگاه مشابهی نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی به عنوان آزاردهنده دارند. Gen Z به احتمال زیاد تبلیغات در رسانه های اجتماعی را آموزنده و سرگرم کننده می داند، اما به احتمال زیاد تبلیغات در سیستم عامل های نوظهور مانند بازی ها و برنامه های تلفن همراه را آزاردهنده می داند.
وقتی به تفاوتهای جنسیتی نگاه میکنیم، زنان نسبت به تبلیغات رسانههای اجتماعی و مردان احساسات مثبتتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی دارند.
نفوذ رسانه ها؛ چه چیزی باعث خرید مصرف کنندگان می شود؟
از مردم پرسیده شد: “کجا تبلیغی را دیدید یا شنیدید که در نهایت باعث شد یک محصول بخرید؟” این تا حد زیادی به برندها بستگی دارد که از استراتژی های هدف گذاری موثر، خلاقانه و جذاب در تبلیغات خود برای جلب توجه مصرف کنندگان خود استفاده کنند.
اهمیت تجربه برند؛ هر نقطه تماس برند مهم است
ساختن برندی که مصرف کنندگان به آن اعتماد داشته باشند، ارزش قائل باشند و به مرور زمان به آن وفادار باشند، کار سختی است. هر تعاملی با کاربر یا کاربر شما مهم است، از جمله تبلیغات برند و سایر تجربیات مشتری. 61 درصد از مصرف کنندگان گفتند که تجربه آنها با برندها عامل انتخاب درک شده آنهاست. تبلیغات (21 درصد) و رسانه های اجتماعی (18 درصد) نیز نقش مهمی دارند.
از مردم پرسیده شده است که کدام نقطه تماس بیشترین تأثیر را بر نظر شما در مورد یک برند دارد؟
عناصر تجربه برند
برای تحقیقات بیشتر و عمیق تر، از مصرف کنندگان پرسیده شد که کدام عوامل بیشتر بر نظر آنها در مورد مارک ها تأثیر می گذارد. در این میان ارزش مالی و قیمت محصولات، کیفیت، قابلیت اطمینان و خدمات مشتری بیشترین تأثیر را دارند.
ارزش ویژه برند نقش مهمی در وفاداری مشتری دارد
برنامههای وفاداری و حفظ مشتری یک استراتژی تعامل ارزشمند است که به نحوی به بهترین مشتریان شما پاداش میدهد، اما امروزه دسترسی به دادههای مفید مشتری نیز یک چالش جدی برای بازاریابان است.
وقتی از مشتریان پرسیده شد که چه چیزی آنها را وفادارتر می کند، “خدمات با کیفیت به مشتریان” در صدر لیست قرار گرفت. بیش از یک سوم مصرف کنندگان همچنین می گویند که تخفیف ها یا پیشنهادات مکرر و مزایای وفاداری محرک های مهم هستند. به طور کلی، یافتهها نشان میدهد که اگر مصرفکنندگان ببینند که یک برند ارزش پولی دارد، به احتمال زیاد به آن برند بازگشته و به خرج کردن و خرید از آن برند ادامه میدهند.
کدام یک از موارد زیر باعث افزایش وفاداری به برند شما می شود؟
[ad_2]